سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دادار

دعاکن ...

میسر بن عبد العزیز گوید: حضرت صادق علیه السلام بمن فرمود: اى میسر دعا کن و مگو که کار گذشته است و آنچه مقدر شده همان شود (و دعا اثرى ندارد)، همانا نزد خداى عز و جل منزلت و مقامى است که بدان نتوان رسید جز بدرخواست و مسألت، و اگر بنده‏اى دهان خود ببندد و درخواست نکند چیزى باو داده نشود، پس درخواست کن تا بتو داده شود، اى میسر هیچ دَرى نیست که کوبیده شود جز اینکه امید آن رود که به روى کوبنده باز شود  .

و نیز حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر که از فضل خداى عز و جل درخواست نکند نیازمند و فقیر گردد  .

سیف تمار گوید: شنیدم از حضرت صادق علیه السلام که میفرمود: بر شما باد به (ملازمت) دعاء، زیرا به هیچ چیز مانند آن بخدا نزدیک نشوید، و هیچ حاجت کوچکى را بخاطر کوچکیش رها نکنید از اینکه براى آن بدرگاه خداوند دعا کنید، زیرا آن کس که حاجات کوچک بدست اوست همان کس است که حاجات بزرگ در اختیار اوست .

و نیز فرمود: پیغمبر (ص) فرمود: آیا شما را بسلاحى راهنمائى نکنم که شما را از دشمنان رهائى دهد و روزى شماها را فراوان سازد؟ عرضکردند: چرا، فرمود: پروردگارتان را در شب و روز بخوانید زیرا سلاح مؤمن دعا است.

و نیز آن حضرت علیه السلام فرمود: امیر المؤمنین علیه السلام فرمود: دعا سپر مؤمن است، و هر گاه بسیار دَرى را کوبیدى بروى تو باز شود.